Księgowość

Prowadzenie ksiąg rachunkowych

  • opracowywanie i aktualizacja projektów polityki rachunkowości spółki,
  • opracowanie zasad rozliczeń wydatków dokonywanych przez pracowników,
  • prowadzenie rozrachunków z kontrahentami,
  • segregowanie, dekretacja, wprowadzanie, sprawdzanie wszystkich dokumentów sprzedaży, zakupu oraz bankowych i kasowych,
  • sporządzanie:
    • rejestrów VAT,
    • dziennika,
    • zestawienia obrotów i sald,
    • bilansu i rachunku zysków i strat oraz zestawień przychodów, kosztów podatków i dochodu,
    • kwartalnej informacji o sytuacji finansowej spółki wg ustalonego wzoru 
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • sporządzanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych oraz obligatoryjnego przeszacowania środków trwałych,
  • roczne potwierdzanie sald z kontrahentami,
  • weryfikacja rozliczeń wyjazdów służbowych pracowników,
  • prowadzenie bieżącej korespondencji z upoważnionymi osobami w spółce
  • prowadzenie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług, w powiązaniu z prowadzonymi księgami rachunkowymi i obejmujące następujące czynności:
    • prowadzenie ewidencji podatku od towarów i usług,
    • sporządzanie i składanie w Urzędzie Skarbowym deklaracji VAT-7 i odpowiednich załączników, obsługa zwrotów nadwyżki VAT,
    • prowadzenie ewidencji podatku dochodowego od osób prawnych, obejmującej w szczególności różnice pomiędzy wynikiem finansowym i podstawą opodatkowania,
    • sporządzanie przelewów na zaliczki w podatku dochodowym od osób prawnych,
    • sporządzanie i składanie w Urzędzie Skarbowym zeznań rocznych CIT-8 w podatku dochodowym od osób prawnych,
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych

    • sporządzanie bilansu,
    • sporządzanie rachunku zysków i strat,
    • sporządzanie zestawienia zmian w kapitale własnym,
    • sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych,
    • sporządzanie informacji dodatkowej,
    • przygotowanie projektu uchwał zatwierdzających rok bilansowy,
    • składanie sprawozdania finansowego i uchwał do Krajowego Rejestru Sądowego i Urzędu Skarbowego 

    Podatkowa księga przychodów i rozchodów

    • prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
    • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
    • porady księgowe:
      • informowanie o zmianach przepisów podatkowych dotyczących Zleceniodawcy,
      • weryfikacja kosztów uzyskania przychodów,
    • dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
    • ustalanie wysokości zaliczek na podatek dochodowy,
    • rozliczanie różnic kursowych,
    • obliczanie, z uwzględnieniem odliczeń zaliczek i sporządzanie przelewów (PIT),
    • rozwiązywanie sformułowanych problemów księgowo-podatkowych dotyczących działalności Zleceniodawcy,
    • przechowywanie dokumentów księgowych i bankowych,
    • sporządzanie i składanie rocznych zeznań właścicieli,

    Rozliczenia VAT

    • prowadzenie rejestrów dostaw VAT,
    • prowadzenie rejestrów nabyć VAT,
    • czynności zrównane ze sprzedażą (reprezentacji i reklama, darowizny itd.),
    • prowadzenie dokumentacji i rozliczanie transakcji wewnątrzunijnych (WDT i WNT i inne),
    • prowadzenie rozliczeń podatku VAT,
    • sporządzanie i składanie deklaracji VAT,
    • sporządzanie i składanie deklaracji VAT-UE,
    • sporządzanie przelewów.