Księgowość
Prowadzenie ksiąg rachunkowych
- opracowywanie i aktualizacja projektów polityki rachunkowości spółki,
- opracowanie zasad rozliczeń wydatków dokonywanych przez pracowników,
- prowadzenie rozrachunków z kontrahentami,
- segregowanie, dekretacja, wprowadzanie, sprawdzanie wszystkich dokumentów sprzedaży, zakupu oraz bankowych i kasowych,
- sporządzanie:
- rejestrów VAT,
- dziennika,
- zestawienia obrotów i sald,
- bilansu i rachunku zysków i strat oraz zestawień przychodów, kosztów podatków i dochodu,
- kwartalnej informacji o sytuacji finansowej spółki wg ustalonego wzoru
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- sporządzanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych oraz obligatoryjnego przeszacowania środków trwałych,
- roczne potwierdzanie sald z kontrahentami,
- weryfikacja rozliczeń wyjazdów służbowych pracowników,
- prowadzenie bieżącej korespondencji z upoważnionymi osobami w spółce
- prowadzenie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług, w powiązaniu z prowadzonymi księgami rachunkowymi i obejmujące następujące czynności:
- prowadzenie ewidencji podatku od towarów i usług,
- sporządzanie i składanie w Urzędzie Skarbowym deklaracji VAT-7 i odpowiednich załączników, obsługa zwrotów nadwyżki VAT,
- prowadzenie ewidencji podatku dochodowego od osób prawnych, obejmującej w szczególności różnice pomiędzy wynikiem finansowym i podstawą opodatkowania,
- sporządzanie przelewów na zaliczki w podatku dochodowym od osób prawnych,
- sporządzanie i składanie w Urzędzie Skarbowym zeznań rocznych CIT-8 w podatku dochodowym od osób prawnych,
Sporządzanie sprawozdań finansowych
- sporządzanie bilansu,
- sporządzanie rachunku zysków i strat,
- sporządzanie zestawienia zmian w kapitale własnym,
- sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych,
- sporządzanie informacji dodatkowej,
- przygotowanie projektu uchwał zatwierdzających rok bilansowy,
- składanie sprawozdania finansowego i uchwał do Krajowego Rejestru Sądowego i Urzędu Skarbowego
Podatkowa księga przychodów i rozchodów
- prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- porady księgowe:
- informowanie o zmianach przepisów podatkowych dotyczących Zleceniodawcy,
- weryfikacja kosztów uzyskania przychodów,
- dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
- ustalanie wysokości zaliczek na podatek dochodowy,
- rozliczanie różnic kursowych,
- obliczanie, z uwzględnieniem odliczeń zaliczek i sporządzanie przelewów (PIT),
- rozwiązywanie sformułowanych problemów księgowo-podatkowych dotyczących działalności Zleceniodawcy,
- przechowywanie dokumentów księgowych i bankowych,
- sporządzanie i składanie rocznych zeznań właścicieli,
Rozliczenia VAT
- prowadzenie rejestrów dostaw VAT,
- prowadzenie rejestrów nabyć VAT,
- czynności zrównane ze sprzedażą (reprezentacji i reklama, darowizny itd.),
- prowadzenie dokumentacji i rozliczanie transakcji wewnątrzunijnych (WDT i WNT i inne),
- prowadzenie rozliczeń podatku VAT,
- sporządzanie i składanie deklaracji VAT,
- sporządzanie i składanie deklaracji VAT-UE,
- sporządzanie przelewów.